تبلیغات
هنر هشتم - تازه‌های کتاب

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

نویسندگان

جستجو



آمار وبلاگ



Admin Logo


تازه‌های کتاب
نویسنده :. فرهاد صفت -- دوشنبه 23 فروردین 1389-12:20 ق.ظ


 جامعه‌شناسی خبر و خبرنویسی پیشرفته

جامعه‌شناسی خبر و خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده از سوی نشر ثانیه به بازار كتاب عرضه شد

دو كتاب «جامعه‌شناسی خبر» تالیف مشترك فریدون وردی‌نژاد و شهلا بهرامی رشتیانی و كتاب «خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» نوشته دكتر احمد توكلی از سوی نشر ثانیه به بازار كتاب عرضه شد

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ كتاب جامعه‌شناسی خبر در پنج فصل  و دو پیوست منتشر شده است. مولفان در این كتاب آستانه برخورد خبر و مخاطب را در اشكال گوناگون نشانه گرفته‌اند و بر اساس نظریه گروه گلاسگو كه تا حدودی شبیه نظریه مارشال مك لوهان است، بر غیر طبیعی بودن پدیده خبر تاكید می‌كنند.

در كتاب «جامعه شناسی خبر» سعی شده است دو وجه سازمان اجتماعی و فرهنگ‌شناسی (مخاطب سنجی) پررنگ‌تر دیده شود  و علاوه بر آن مولفان با ارائه‌نظریه‌های گوناگون علمی به طور هدفمند سعی كرد‌ه‌اند، نظریه‌ها و روش‌های تحقیق در علوم اجتماعی را در ارتباط با تاثیر پیام، جایگزین حدس و گمان كنند.

از جمله ویژگی‌های این كتاب تلفیق نظریه با عمل است كه به دلیل تجربیات عملی آقای وردی‌نژاد كه سال‌ها در حیطه‌های مختلف رسانه تجربه اندوخته‌اند، سرشار از پیوند‌های میان مسائل نظری با مسائل عملی حوزه رسانه است.

جامعه‌شناسی خبر/مولفان:دكتر فریدون وردی‌نژاد،دكتر شهلا بهرامی رشتیانی/ناشر:انتشارات ثانیه،چاپ اول 1388 ،قیمت:4800 تومان،

273 صفحه

«خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده»، هفتمین كتاب دكتر احمد توكلی روزنامه‌نگار و مدرس حوزه‌های روزنامه‌نگاری در دانشگاه‌آزاد به شمار می‌رود.

كتاب در دوبخش نوشته شده است و در بخش اول مبانی پایه خبرنویسی به ساده‌ترین شكل توضیح داده شده است  در این بخش مخاطب درمی‌یابد كه چگونه  با آشنایی و درك مسائل پایه خبر نویسی و خبرنگاری در یك فرآیند كار خبری گلیم خود را  از آب بیرون بكشد و در بخش دوم در می‌یابد در برخورد با رویدادهای خبری حرفه‌ای تر عمل كند و توانایی‌های خبرنگاری خود را ارتقاء‌دهد.

به اعتقاد آقای توكلی اگر مثال‌های كتاب مورد اعتنا و توجه خوانندگان قرار گیرد، مشخص خواهد شد كه اصولا زاویه نگاه ما(ایرانیان) به خبر از اساس – اگر نگوییم اشتباه- متفاوت است و شاید بتوان آن را یكی از دلایل روزنامه‌زدگی مردم و پایین بودن تیراژ مطبوعات در ایران دانست.

 مولف در انتهای هر فصل تمرین‌هایی برای دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری  تد ارك دیده است تا با انجام آنها به درك دقیق و عمیق‌تری از مباحث مطروحه در كتاب برسد.

خبرنویسی‌پیشرفته به زبان ساده/نویسنده:احمد توكلی،ناشر:انتشارات ثانیه،چاپ اول:1389،قطع رقعی، قیمت:4500 تومان،256 صفحه مصور