تبلیغات
هنر هشتم - معرفی کتاب

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

نویسندگان

جستجو



آمار وبلاگ



Admin Logo


معرفی کتاب
نویسنده :. فرهاد صفت -- دوشنبه 13 اردیبهشت 1389-01:42 ب.ظ


جنگ، رسانه و تبلیغات

"كتاب جنگ، رسانه و تبلیغات" اثر دكتر یحیی كمالی‌پور توسط مؤسسه فرهنگی مطالعاتی و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران منتشر شد.

پروفسور یحیی كمالی‌پور استاد ایرانی علوم ارتباطات و رئیس دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردو آمریكا و سردبیر نشریه بین‌المللی گلوبال مدیا ژورنال است كه به چندین زبان زنده دنیا منتشر می‌شود.

كتاب "جنگ، رسانه‌ها و تبلیغات" توسط عباس كاردان و حسن سعید كلاهی خیابان به فارسی برگردانده شده‌ است.

این كتاب دیدگاه‌های چند بعدی و وسیعی را در رابطه با جنگ، رسانه‌ها و تبلیغات به خوانندگان ارائه می‌كند.

دكتر كمالی‌پور در این كتاب دیدگاه‌های مختلفی از نویسندگان صاحب‌نظران و پژوهشگران برجسته در حوزه ارتباطات را گرد‌آوری كرده‌است. این نویسندگان در پایان توصیه‌ها و راه حل‌هایی را برای حل این مشكلات كلیدی جهانی شدن رسانه‌ها ارائه می‌دهند.

كتاب "جنگ، رسانه‌ها و تبلیغات" مجموعه‌ای جهت ارائه دیدگاه‌های به حاشیه‌رانده شده در غرب است كه نشان می‌دهد دولت آمریكا چگونه به تبلیغات نگریسته، چگونه آن را تعریف می‌كند و چگونه از آن در جنگ عراق برای شكل‌گیری افكار عمومی مردمان این كشور استفاده كرده ‌است.

این كتاب همچنین تاكتیك‌های سلطه بر رسانه‌ها از سوی آژانس‌های دولتی آمریكا را به تصویر می‌كشد و به نوبه خود نقطه شروعی جهت مباحثه بی‌طرفانه در رابطه با چگونگی استفاده از اخبار توسط آمریكایی‌ها و نیروهای شكل‌دهنده به برداشت غرب از خاورمیانه است.

برگزیده‌هایی از متن كتاب

ادبیات بوش همانند ادبیات فاشیسم، لحنی از بی اعتمادی و تنفر را در برمی‌گیرد كه ارزش همانند یك سخنرانی تقلبی است، او رمز‌آلود صحبت می‌كند و عبارت یكسانی را بارها و بارها تكرار می كند.

سرنگونی مجسمه صدام در میدان مركزی بغداد، درست نزدیكی هتلی كه خبرنگاران رسانه‌های جهان در آن ساكن بودند، مثالی دیگری است از واقعه‌ای كه بر روی صحنه آورده شد و این احساس را القا كرد كه نیروهای آمریكایی بنا به درخواست جمعیت عراقی خوشحال، در حال سرنگونی مجسمه صدام هستند.

در واقع این صحنه اوج عملیات تبلیغاتی و سازمان‌دهی شده در حیاتی‌ترین زمان تهاجم بود كه اهمیت آن نه فقط برای عراقی‌ها بلكه برای كل جهان عرب بسیار سمبلیك بود.